Direktlänk till inlägg 4 november 2011

My ex haunted lover

Av Jacob Ottosson - 4 november 2011 18:01

 


Då var det åter dags igen efter 1 års uppehåll från bloggandet. Har inte varit dåligt med nya bra rysare men orken å lusten har vart som bortblåst.. folks komentarer om att bloggen uppskattas gör att jag gör ett nytt race. men iaf nu kör vi!


Filmen heter alltså My ex haunted lover & som jag har letat! Inte specifikt efter just denna filmen utan efter nya asitiska rysare som är så där jobbiga att se men som man samtidigt inte kan va utan =)

Efter ett antal timmars sök på olika asiatiska sidor på nätet chansade jag på denna och hittade den direkt på pb med svensk text som är ett måste om man inte behärskar risodlarnas språk =) Såg filmen ihop med 2 polare en mörk regning kväll och ingen av oss va ju besvika efter.. gåshuden ställde sig till max ett antal ggr av några av dom bästa å läskigaste scenerna jag sett i en rysare, och som vanligt när jag är nöjd med en rysare handlar det givetvis om en "spök film" .. ;P


Handling

Namnen på alla karaktärer i filmen har jag inte lagt på minnet men det hela börjar med att en ung kvinna kommer på sin pojkvän träffa en annan tjej på biosallongen. Pojkvännen blir tvungen att bestämma vem han vill träffa men det blir inget svårt val eftersom den andra kvinnan faller från ett hustak och dör kort efter att flickvännen pratat ut med sin pojkvän. Efter detta väljer flickvännen att lämna killen och hoppar på ett film projekt tillsamans med sin syster. Vad hon snabbt börjar märka är att förutom sin syster och sina kompisar är det någon mer som är med på resan ..


Betyg 4/5

En solklar 4:a! Som vanligt när asiaterna lyckas så LYCKAS dom verkligen.. Tycker man om den här typen av spökfilmer i stil med asiatiska shutter & alone kommer man älska denna! Läskigaste spöket på bra länge och nästan för många hoppa till scener för hjärtat ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacob Ottosson - 2 januari 2013 22:51

  Då var det åter dags för en exorcism film!   Såg filmen på självaste nyårsafton.. några vältajmade raketer som small utanför hjälpte till i vissa scener =) Filmen handlar om clyde, som efter en skilsmässa flyttar till ett nytt hus. Hans 2 d...

Av Jacob Ottosson - 26 december 2012 21:16

    En trevlig liten julsaga från Finland! Vad passar bättre så här i jultider än en tomtesaga där tomten visar sitt riktiga jag .. ? Va själv väldigt skeptiskt eftersom filmen är just finsk. Visst det är ju tomtens hemland sägs det men ka...

Av Jacob Ottosson - 22 december 2012 00:03

    Filmen är från 2009 & hade faktiskt missat den fram tills nu.. Synd det inte förblev så!   Påminner lite om filmen sorority row, den största skillnaden är väll att i den filmen blir ungdomarna mördade av en levande människa medans i denn...

Av Jacob Ottosson - 21 december 2012 19:26

                     En film från 2010 som jag föll pladask för!   Filmen heter alltså The ward och handlar om en ung tjej vid namn Kristen på 1960 talet. Efter att ha eldat ner ett hus på landet grips hon av polis och sätts på ett vad jag...

Av Jacob Ottosson - 21 december 2012 19:13

    Tänkte jag slänger upp min absoluta favorit rysare. Och NEJ det är inte den amerikanske kopian som kom för några år sedan utan det thailändska orginalet från 2004. Finns att tanka med svensk text.   Den amerikanska kopian som kom ut fö...

Presentation


För Skräckfilms fantaster

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards