Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Apartment 143

Av Jacob Ottosson - 20 december 2012 01:38

 


Här snackar vi fredagsmys på en onsdags natt!


Precis som titlen lyder så utspelar sig filmen i en lägenhet. En pappa med sina två barn har flyttat från sitt gamla hus sedan modern avlidit. En av anledningarna till flytten är att efter hennes död började märkliga saker hända i huset.

Efter 2 lugna veckor i nya boendet börjar återigen oförklarliga saker hända.. Pappan får nog och söker hjälp. Han kontaktar ett team "forskare" som är speciellt inriktade på paranormala fall. Teamet som under en period ska bo i lägenheten tillsamans med familjen sätter upp kameror, rörelsedetektorer och annat smått & gott för att ta reda på vad det är som försigår. Let the game begin ... ^^


Betyg 4/5

 

kanske borde nöja mig med en 3:a i betyg men den får en 4:a enbart för att denna typ av filmer blir sällan lyckade.. Den påminner lite om paranormal activity men den försöker inte låtsas vara "hemmagjord". 

Givetvis, precis som alla andra rysare så blir filmen självklart mer effektfull när man sätter på den på kvällen/natten i en total nedsläckt lägenhet. För en liten stund ska jag erkänna att jag frågade mig sj va fan jag sätter på en sån här rulle kl 2 på natten helt ensam för.. Den va allt lite jobbig stundtals =D

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacob Ottosson - 2 januari 2013 22:51

  Då var det åter dags för en exorcism film!   Såg filmen på självaste nyårsafton.. några vältajmade raketer som small utanför hjälpte till i vissa scener =) Filmen handlar om clyde, som efter en skilsmässa flyttar till ett nytt hus. Hans 2 d...

Av Jacob Ottosson - 26 december 2012 21:16

    En trevlig liten julsaga från Finland! Vad passar bättre så här i jultider än en tomtesaga där tomten visar sitt riktiga jag .. ? Va själv väldigt skeptiskt eftersom filmen är just finsk. Visst det är ju tomtens hemland sägs det men ka...

Av Jacob Ottosson - 22 december 2012 00:03

    Filmen är från 2009 & hade faktiskt missat den fram tills nu.. Synd det inte förblev så!   Påminner lite om filmen sorority row, den största skillnaden är väll att i den filmen blir ungdomarna mördade av en levande människa medans i denn...

Av Jacob Ottosson - 21 december 2012 19:26

                     En film från 2010 som jag föll pladask för!   Filmen heter alltså The ward och handlar om en ung tjej vid namn Kristen på 1960 talet. Efter att ha eldat ner ett hus på landet grips hon av polis och sätts på ett vad jag...

Av Jacob Ottosson - 21 december 2012 19:13

    Tänkte jag slänger upp min absoluta favorit rysare. Och NEJ det är inte den amerikanske kopian som kom för några år sedan utan det thailändska orginalet från 2004. Finns att tanka med svensk text.   Den amerikanska kopian som kom ut fö...

Presentation


För Skräckfilms fantaster

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards