Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Rare exports

Av Jacob Ottosson - 26 december 2012 21:16

   


En trevlig liten julsaga från Finland!

Vad passar bättre så här i jultider än en tomtesaga där tomten visar sitt riktiga jag .. ?

Va själv väldigt skeptiskt eftersom filmen är just finsk. Visst det är ju tomtens hemland sägs det men kan dom göra film? Svaret blev ett rungande ja!


Filmen utspelar sig i en liten finsk by i gränsområdet till ryssland, på ett berg håller en grupp forskare på att borra sig ner i den mest bevarade julhemligheten nånsin! Men dom har inte den minsta lilla aning om vad dom är påväg att släppa lös..


Betyg 3/5

Har alltid haft ett päron till farsa firar jul som favoritfilm i dessa tider men denna kommer nu vara en stark utmanare för att få in den där riktiga julstämningen =) En välgjord film som är lite småläskig samtidigt som den både är underhållande & lite rolig! Se den med glimten i ögat ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacob Ottosson - 2 januari 2013 22:51

  Då var det åter dags för en exorcism film!   Såg filmen på självaste nyårsafton.. några vältajmade raketer som small utanför hjälpte till i vissa scener =) Filmen handlar om clyde, som efter en skilsmässa flyttar till ett nytt hus. Hans 2 d...

Av Jacob Ottosson - 22 december 2012 00:03

    Filmen är från 2009 & hade faktiskt missat den fram tills nu.. Synd det inte förblev så!   Påminner lite om filmen sorority row, den största skillnaden är väll att i den filmen blir ungdomarna mördade av en levande människa medans i denn...

Av Jacob Ottosson - 21 december 2012 19:26

                     En film från 2010 som jag föll pladask för!   Filmen heter alltså The ward och handlar om en ung tjej vid namn Kristen på 1960 talet. Efter att ha eldat ner ett hus på landet grips hon av polis och sätts på ett vad jag...

Av Jacob Ottosson - 21 december 2012 19:13

    Tänkte jag slänger upp min absoluta favorit rysare. Och NEJ det är inte den amerikanske kopian som kom för några år sedan utan det thailändska orginalet från 2004. Finns att tanka med svensk text.   Den amerikanska kopian som kom ut fö...

Av Jacob Ottosson - 21 december 2012 00:06

                                                  Om vi säger så här.. idag tipsar jag inte om skräckfilm utan istället varnar jag =) Väljer att lägga ihop dessa 2 i samma inlägg pga att dom inte förtjänar ett inlägg var för sig.. ...

Presentation


För Skräckfilms fantaster

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards